8.09.2014

Gebelik Öncesi ve Sonrası Folik Asit Kullanımı

Doktorlar, gebelikten (halk dilinde hamilelikten) 3 ay önce folik asit kullanımını öneriyorlar. Bende eczacımızdan buna uygun bir ilaç vermesini istedim. En çok kullanılan ilacın Folidoce olduğunu söyledi bende aldım. Ama siz bana uymayın ve kafanıza göre ilaç almayın ve doktorunuzun önerisine kulak verin!

Neden Folik Asit ?

Anadolu Üniversitesi Aile Sağlığı Bölüm Öğretim üyesi Doç.Dr. Feridun Akyürek ne demiş bakalım.

Folik asitin en önemli görevi kırmızı kan hücrelerindeki hemoglobinin yapımı ile ilgilidir. Folik asit yetersizliğinde anemi ve deride yaralar görülür. Bu anemi demir eksikliğinde ki anemiden farklıdır. Folik asit eksikliğinden oluşan anemiye “Makrositik Anemi” denilir.Folik asit kaynağı besinler; karaciğer, koyu yeşil yapraklı sebzeler, böbrek, et, yumurta, süt, tahıl ve kuru baklagillerdir. Yetişkin bireyde günlük 0.2 mg olan bu ihtiyaç gebelikte 0.4 mg, emziren kadınlarda 0.3 mg’dır (Kaynak 

Gebelik Öncesi ve Sonrası Folik Asit Kullanımı

Prof. Dr. Nilgün Odabaş da; gebelik öncesi folik asit kullanımı bebekte oluşabilecek nöral tüp defekti, spina bifida, anansefali gibi anormalilerin ortaya çıkma riskini azalttığını belirtmektedir (Kaynak).

Sürekli Tıp Eğitim Dergisinde ise Nöral Tüp Defektlerinin Folik Asit Kullanımı ilgili güzel bir araştırma yazısı var. Okumak isteyenler tık tık yapsın.
NTD, en sık rastlanan doğumsal anomalilerdendir. Türkiye'de yapılan bir araştırmada görülme sıklığı binde 3 olarak bulunmuştur. Yakın gelecekte gebe kalmayı planlayan tüm kadınlar gebe kalma döneminde günlük 0,4-1 mg folik asit kullanmalıdırlar.

Sağlık konularıyla ilgili Google bilgisinden çok sizlere akademik araştırmaları sizlerle paylaşıyorum. Sizlerde bu gibi konularsa google’dan çok Google Akademik’i kullanabilirsiniz.

Unutmayın sağlık şakaya gelmez, lütfen bu okuduklarınızdan sonra da aklınıza takılan sorular için doktorunuzla görüşün.
Sağlıklı günler dilerim J

13 yorum :

  1. ben de folbiol kullanıyorum kaç aydır.. folik asit gerçekten çok önemli ayrıca beyaz ayçekirdeğinde de bol miktarda varmış canım günde küçük bir kase yenmesini öneriyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. folbiol kullananda çok var. Beyaz çekirdek yiye yiye şiştik her akşam yiyoruz ama film izlerken böyle bir etkisi olduğunu bilmiyordum :)

      Sil
  2. Güzel kızım yazmışsın işte yeşillik, bol kıvırcık, salata yap, her sabah bir yumurta ye, bir bardak süt iç o ilaçların kimyasal yan etkilerini alacağına hepsi palavra, ilaç şirketlerini zengin etmek için. (ha benim kişisel fikrim bu, sadece ilaçlar değil çoğu şey - reklamı yapılan çoğu ürün- firmaları zengin etmek amaçlı bir halta yaramayan şeyler)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdım ama nedense ek vitamin almazsak eksik kalırmışız gibi geliyor :))
      ama dediğin tabi ki doğru ilaç şirketlerini zenginleştiriyoruz, gerçi yumurta ve sütü güvenmediğiniz yerden almayın diyorlar doğru da diyorlar antibiyotikli tavukların hepsi .. meyve sebze zaten GDO'lu....

      Sil
  3. yarın öbür gün ekmek yemeyin ekmek hapı yutun, süt içmeyin süt tableti çıktı der bunlar:))))alayına karşıyım...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakın gelecek de belki öyle olacak :) hiç yemek yemeden bir hapla idare edeceğiz :)

      Sil
  4. Bende folbiol kullanmıştım canım, badem, brokoli, fındık ve avokadoda da bulunuyor. Vücutta depolanmadığı için fazlası zarar değil, sürekli tüketmek ya da folik asit haplarından kullanmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen !! şimdi omega 3 için solgarlara bakıyorum o da depolanmadığından günlük alınması gerekliymiş :(

      Sil
  5. çok güzel bilinçli ve sağlıklı anne olacaksın
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok istiyorum gerçekten :)) inşallah bu ay güzel olur bizim için :)

      Sil
  6. Maşallah hazelcim herşeyi araştırarak adım adım ilerliyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yola girince böyle oluyormuş :)

      Sil
  7. Daha cümleye başlarken halk dilinde hamilelik cümlesi çok gereksiz olmuş

    YanıtlaSil

Sen de bir şeyler söylemek ister misin?